ביקורת סדרה: 3 נשים, בעל אחד, 2018
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: 3 נשים, בעל אחד, 2018

הסדרה המקוצרת "3 נשים בעל אחד" מעניינת מאוד, כי היא מראה לנו צורת חיים שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים.


מדובר על קבוצה של כ-100 אנשים, מורמונים אדוקים, שדתם דוגלת בפוליגמיה. מאחר שרדפו אותם, המנהיג שלהם מצא מקום שומם לחלוטין במדבר יוטה, מתחת להרים סלעיים ולשם הביא את מאמיניו. המקום נקרא רוקלנד ראנץ' ובתיו נבנו בתוך הסלע והוא מאוד ייחודי.


הסרט התיעודי עוקב אחרי מספר דמויות ברוקלד ראנץ' במשך שנה. הכול אותנטי ואמיתי. רואים את אמונתם החזקה באל. הם לומדים לימודי קודש, מתפללים הרבה ומאמינים שמעשיהם הם לפי רצון האל.


אביו של אנוק פוסטר היה המנהיג שמצא את מקום המגורים. אנוק הלך בעקבותיו ונשא 2 נשים, מהן נולדו לו 16 ילדים. כאשר אחת הנשים נשאה את בנו ה-17, הוא החליט לשאת אישה שלישית. הוא החל לחזר אחריה, אך בסופו של דבר הקשר הזה לא הצליח והיא נרתעה בסופו של דבר.


אנו רואים את אהבתו ומסירותו של אנוק לאשתו ולילדיו ואת אמונתו הגדולה באל ונוהג לפי תורת המורמונים באדיקות רבה. הוא מטביל 4 מילדיו באגם ומסביר להם שאחרי הטבילה יחושו כאילו נולדו מחדש.


דמות נוספת היא אייבל, שנשוי כבר ל-3 נשים. אחיו חלה בסרטן ונפטר בגיל 37. הוא היה נשוי ל-2 נשים והיו לו 7 ילדים. לפני מותו הוא ביקש מאייבל שלא יזניח את משפחתו - נשותיו וילדיו ויינשא להן, למרות שיהיו לו 5 נשים. אך, זה תלוי גם ברצונן של הנשים.


אייבל מתלבט עם משפחתו והמצב לא פשוט, אך נשותיו ולילדיו מסכימים וכולם מחליטים שזה רצון האל. בסופו של דבר הנשים מחליטות להישאר לבדן עם הילדים. משפחתו של אייבל תומכת בהם, אך אין נישואים נוספים.


לאנוק יש אח בשם כריס, ששנים רבות לא היה בקהילה ומחליט לחזור אליה עם אשתו ובנו ולבנות של את ביתם. הם מתלבטים לגבי אישה נוספת, בעיקר שקשה להם להביא עוד ילדים לעולם. הם בוחרים מישהי ומנסים לשכנע אותה להינשא לכריס, אך היא לא מסכימה. בינתיים אשתו של כריס נכנסת להיריון ויולדת בת והרעיון נדחה .


כאשר ביקשו בארצות הברית לאסור על ביגמיה ופוליגמיה, אנוק ונשותיו מגיעים לסולט לייק סיטי והוא נושא נאום מרגש, שבסופו של דבר שכנע להניח להם לנפשם ושינהגו לפי אמונתם.


בכיתוביות בסיום הסדרה נכתב, ששוב חושבים להפסיק עם צורת החיים הפוליגמית, אך עדיין אין הכרעה.


בסך הכול אלו משפחות שונות ממה שאנחנו מכירים. אבל, יש שם המון אהבת הזולת. לפי אמונתם האנוכיות מפסיקה ברגע שמוותרים ומחלקים את מה שהכי חשוב - הבעל, לאישה או נשים אחרות. בדרך כלל הנשים חיות בהרמוניה, למרות שיש אפשרות למי שמתחרטת לעזוב את ביתה עם ילדיה.


סדרה מעניינת ומעוררת מחשבה. יש התנהגויות אחרות וצריך להיות מודע לכך.


bottom of page