• לוטן דיקר

ביקורת סדרה: 1883, יוצר: דיוויד הטקין, 2021

המערבונים הם אולי הז'אנר הקולנועי שעבר את המהפך הכי גדול בתולדות הקולנוע. הכל התחיל עוד מהימים בהם תיארו גבריות חד ממדית שמתמודדת עם עדרים של אינדיאנים שמסתערים עליהם,עד לסאגה מורכבת שעוסקת בנושאים כמו: התמודדות עם עולם מתחלף, טייקונים מול האדם הקטן ועוד נושאים רבים ומגוונים.

ברגע שהמערבון איכותי, נמצא בו איכויות אנושיות שאין בכל יצירה. ישנם דיונים מרתקים על טבע האדם והרצון הבלתי נגמר לחיפוש אחרי בית ואדמה. זהו פריקוול ל"ילוסטון", סדרה לא רעה בכלל בזכות עצמה. ניתן לצפות, בלי לראות את הסאגה מתחילתה, מה שיכול לקרוץ לצופים חדשים.

הסדרה "1883" עוקבת אחרי מסעם של מהגרים אירופאים מבעד לעיניה של אישה בשם אלזה (איזבל מאי). בדרך הארוכה בין טקסס למונטנה, הם מלווים על ידי חיילים שאמורים לשמור על חייהם. זהו מסע שקיימת בו תקווה, אבל גם קשיים רבים ואבדון. הכל בימים בהם מסעות היו דבר מסוכן, שלא בטוח אם ניתן לחזור ממנו בחיים.

נראה כאן ניגוד בין אלזה והסביבה הקשוחה שהיא נמצאת בה, ובמקום יצירה קודרת ואפלה, אנו מקבלים רכבת הרים שנעה בין תקווה לאבדון. תצוגות המשחק מאוד מרשימות, לצד מבט אנושי מפוכח ונוקב על הימים בהם אמריקה עוד לא הייתה המעצמה שהיא כיום.

ההפקה לא פחות ממרהיבה והקאסט עושה עבודה מצוינת. לא הכול מושלם ביצירה, היא לא מושלמת ובעיקר לעיתים מאבדת מהקצב שלה לאורך חלקים גדולים מהיצירה. אבל לצד מבול של תכנים בינוניים שאנו מוצפים בהם, הסדרה "1883" נחשבת בהחלט לסדרה ראויה.



229 צפיות0 תגובות