ביקורת סדרה: נקודת שוויון, מפיקים: ריצ'רד לינדהיים, מייקל סלואן וקווין לטיפה, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: נקודת שוויון, מפיקים: ריצ'רד לינדהיים, מייקל סלואן וקווין לטיפה, 2021

הסדרה "נקודת שוויון" שיצאה השנה עם השחקנית קווין לטיפה בתפקיד רובין מק'קול כדמות הראשית, למעשה מהווה את הגירסה הרביעית של הסדרה. הגירסה הראשונה הייתה בשנת 1985. לאחר מכן, בשנת 2014 יצאה גירסה שניה עם דנזל וושינגטון, שנקרא רוברט מק'קול, והשלישית בשנת 2018.


רובין מק'קול היא אישה גדולה וכהת עור, כריזמטית מאוד ואניגמטית. יש לה כישורים כמו לגיבורי על וניכר שהיא מכירה את המערכת מבפנים היטב וגם מנצלת זאת לטובת האנשים להם היא עוזרת. היא גרושה עם ילדה בגיל העשרה, מבריקה וחכמה בשם דלילה (לאיה דליאון), ועימן גרה גם דודה וי (לוריין טוסיינט), שדואגת לכול צרכי הבית ובמיוחד לדלילה.


רובין עזבה את הסי.איי.אי ואת המקומות הסודיים האחרים בהם עבדה וחזרה לביתה ולחייה. פגישה עם נערה במצוקה ועזרתה לה, נותנת לרובין כיוון בו היא מבקשת לפעול - להיות נקודת השוויון לאנשים שנקלעו לצרה ואין מי שיסייע להם. מי שעוזרים לה במשימות הם: ויליאם בישופ (כריס נות'), שהיה מנהלה של רובין בעבר וכיום מנהל חברת אבטחה, עדיין עם קשרים חזקים בכול רחבי העולם. עוד שניים הם: הארי קשגיאן (אדם גולדברג), האקר מומחה ממדרגה ראשונה, שאין תוכנה שאינו יכול לפצח והוא נחשב למת לאחר עזרתה של רובין, והשניה שהיא אשתו - מלודי באיאני (ליזה לפירא), אותה רובין הכירה בעברה מהצבא. היא צלפית שאין מטרה בה היא לא מצליחה לפגוע.


לרובין יש גם קשרים במשטרה בניו יורק עם בלש שמתחבב עליה - מרקוס דנטה (טורי קיטלס), שעוזר לה במקרים הקשים. גם הוא עומד לצידה לאחר שבמשטרה מבקשים לעצור את רובין.


הסדרה "נקודת שוויון" היא סדרת מתח וכוללת גם אקשן וגם הומור. הנוכחות של קווין לטיפה משפיעה על הסדרה ונותנת לה קסם מיוחד. כול פרק מתחיל בקריאה לעזרה ובסופו הכול נפתר. יש בה אלימות, יריות, אך גם רגעים יפים ועדינים ביחסה של רובין לאנשים להם היא עוזרת. היא יודעת לחקור ולהוציא סודות במיומנות רבה, אך גם לרחם בעת הצורך. באחד הפרקים היא מנסה לעזור לאדם שיש לו המצאה שיכולה לסכן את העולם והוא הסתבך עם כול המעצמות. הוא שחצן ולא נחמד, אך כשרובין מגיעה אליו הביתה ורואה את אשתו ובנו ואת יחסו ואהבתו לבן, היא מצליחה בעורמה להוציאו מהארץ על מנת שלא יחזור.


סדרה שכדאי לראות. אין בה בשורות מיוחדות שלא ראינו בעבר. אך המשחק טוב של כל השחקנים ובמיוחד של קווין לטיפה. הסדרה חודשה לעונה שנייה בשל הביקוש.




bottom of page