ביקורת סדרה: משפחה גרעינית, בימאית: ריי רוסו יאנג, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: משפחה גרעינית, בימאית: ריי רוסו יאנג, 2021

המאבק של הלהט"בים השתנה והיום מצבם השתנה מאוד מתחילת הדרך להכרה בהם ובזכויותיהם.

הסדרה "משפחה גרעינית" של הבמאית ריי רוסו יאנג מספר את סיפורה המיוחד, שתרם להבנה על משפחתה המיוחדת לזמנה, לאחר שתיעדה שנים רבות של צילומים משפחתיים. הסדרה בת 3 פרקים.

הסיפור מתחיל בסוף שנות השבעים של המאה העשרים בניו יורק, כאשר סנדי רוסו ורובין יאנג הכירו והתאהבו. סנדי הייתה נשואה פעמיים וניסתה אפילו להביא ילדים, מה שלא צלח. היא נסעה לבוסטון והציעו לה חדר בו התגוררה רובין. היא הגיעה למקום והן החלו לשוחח ומיד מצאו שפה משותפת והוקסמו האחת מהשנייה. הן המשיכו בקשרים ורובין עברה להתגורר בניו יורק ובהמשך הפכו לזוג.

ההחלטה שהן רוצות ילדים הייתה מיידית. הן לא ידעו מה עושים, עד שחברה שלהן מצאה חוברת הסבר והעבירה להן. באותה התקופה הייתה עדיין התנגדות לזוגות להט"בים והן לא יכלו להשתמש בבנק הזרע. לכן חפשו גבר הומוסקסואל שיתרום להן זרע. הן אכן מצאו את ג'ק וסנדרה נכנסה להיריון וילדה את קייד בשנת 1979. לאחר כשנה הן רצו עוד ילד מתורם אחר, וכך בעזרת חברה הכירו את טום, פעיל בקהילה, עורך דין ויפה תואר. הוא שיתף פעולה ורובין נכנסה להיריון וילדה את ריי בשנת 1981.

כך נוצרה המשפחה של 2 אימהות ו-2 בנות, עם המון אהבה ונתינה לבנות, כאשר לגברים תורמי הזרע לא היו שום זכויות הוריות. האבות התגוררו בסן פרנסיסקו הרחוקה ולא היה קשר ביניהם, עד שסנדי יזמה אותו. היא לא הכירה את אביה, ואימה לא סיפרה לה מיהו. כשגדלה והחלה לחקור, הסתבר שהוא כבר נפטר. לכן, לא רצתה שבנותיה לא יכירו את אביהן וכך נוצר הקשר.

הם נפגשו עם האבות תורמי הזרע ובילו ביחד. הסתבר שג'ק היה אלכוהוליסט ולכן סילקו אותו מחייהן, אך עם טום הקשרים נמשכו והפכו ליותר הדוקים. התנאי היה, שתשומת הלב תינתן שווה בשווה בין הבנות, אך היה ברור שטום אוהב את ריי יותר מאחותה.

כך זה נמשך עד שלריי מלאו 9 שנים. טום, שהיה עורך דין, הגיש לפתע כתב תביעה בבקשה למשמורת עליה. זאת הייתה התביעה הראשונה בה אב הומוסקסואל תורם זרע מבקש לקבל את בתו. הדבר יצר גלים ועניין לא רק בארצות הברית. בסופו של דבר, השופט אדוארד קופמן פסק בפסיקה היסטורית, שלאדם שתרם זרע לא יהיו זכויות הוריות.

המשפחה עברה טלטול במהלך המשפט. אך, באותה התקופה האיידס השתולל וטום, שחלה במחלה נפטר ולמשפחה רווח.

סדרה מרתקת ומעניינת שמספרת סיפור מהעבר, שהיום כבר השתנה וכול האווירה כלפי הלהט"בים השתנתה לחלוטין. בזמנו לא היה מקובל להיות זוג להט"בי, והיום זה מובן מאליו.



bottom of page