ביקורת סדרה: משחקי הדיונון, מפיק: וואן דונג היוק, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: משחקי הדיונון, מפיק: וואן דונג היוק, 2021

עודכן: 22 בנוב׳ 2021

בדומה ל"משחקי הרעב", אך מזעזעת הרבה יותר, הסדרה "משחקי הדיונון" מציגה רעיון מהפכני וביצוע שהופך את הבטן. זה אחד מהלהיטים המפתיעים של נטפליקס, שמגיע מדרום קוריאה ומשגע את המנויים של הסטרימינג בכל רחבי העולם.

הרעיון פשוט, אבל יש בו הרבה מעבר למה שנראה בהתחלה. בחור קוריאני מפסיד את כספו ונכנס לחובות. הוא מקבל הצעה מזר מסתורי לשחק משחקי ילדים. מה יכול להשתבש? מסתבר שהרבה. 455 משתתפים שמגיעים מרצונם, נכנסים לבניין מקריפ ומלא שומרים חמושים עם מסכות. הם מתחילים לשחק במשחק פשוט של אור אדום עוצרים, ירוק ממשיכים. הקאץ' הוא, שהמפסיד מקבל כדור בראשו.

החוקים פשוטים - תנצח, תקבל ארבעים מיליון דולר, תפסיד, לא תודח אלא תמות. למרות שאין כמעט רקע על הדמויות, אנו נחשפים למצוקות שלהן מתוך מערכות היחסים שנבנות לאורך הסדרה. חלק עושים זאת עבור בן משפחה שאמור למות, אחרים צריכים להחזיר חובות או שיזרקו לכלא.

המשחקים עצמם ברוטאליים להכאיב, החלק המוזר ומזוויע, שהם משחקי ילדים כמו מחניים ודג מלוח. הטוויסט של יריות או מוות ברוטאלי נותן מכה ישירה בבטן ,כמו לאבד את גן העדן של הילדות בצורה הכי אלימה שיש. מלבד מקרי מוות מזעזעים נרקמות גם מערכות יחסים מעניינות, בריתות, ריבים ותאהבויות שמוסיפות רבדים לעלילה, ונותנות לצופה רגעים לנשום בין תחרות מזוויעה אחת לאחרת.

הסדרה נהנית להתעלל בדמויות שלה. אנו נקשרים לאחת ובמהירות היא מאבדת את ראשה. מצד אחד זה מבאס, מצד שני קשה מאוד להפסיק לצפות בהתעללות הבלתי נגמרת על המסך. מעבר לרעיון המקורי עומד גם מסר. כיצד חברה מחולקת לעשירים מעל כל דמיון, שיכולים לחלק כסף בקלות, ולעניים הנאלצים להילחם עד המוות עבור כסף, שנמצא אבל לא מגיע אליהם.

משחקי הדיונון היא אחת מן הסדרות הממכרות והמפתיעות שיש בנטפליקס. לא משנה כמה היא מזעזעת, הקאסט המצוין והעלילה עושים את העבודה וממגנטים למסך.


ראה גם:


bottom of page