ביקורת סדרה: לטובת הכלל, שונדה ריימס, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: לטובת הכלל, שונדה ריימס, 2019

הסדרה "לטובת הכלל" של המפיקה שונדה ריימס עוסקת בבית משפט ובדרמות המתחוללות בו, עם פרקליטים מחוננים שיודעים לומר את המילה הנכונה במקום הנכון. לסדרה יצאו 2 עונות. 10 פרקים בכול עונה. העונה השלישית בוטלה.


הסדרה מתחילה לאחר סיום לימודי המשפטים של 6 עורכי דין אמביציוזיים וכריזמטיים, שמשתדלים לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר ולנצח בכול מחיר. הם מוכנים להגיע מוקדם מאוד, ממש עם עלות החמה, עד לשעות המאוחרות של הלילה.


מקום ההתרחשות הוא חלומו של כול פרקליט - בית הדין של ניו יורק, שרק הטופ מגיע לשם. סנדרה בל (בריט רוברטסון) קיבלה תפקיד של עוזרת הסנגור הציבורי הפדרלי, ומתגוררת עם חברתה הטובה ביותר אליסון (ג'סמין סבוי בראון), שהיא בצידה של סנדרה ואף היא סנגורית. אך, בן זוגה של אליסון, סת' (בן רפפורט) הוא עוזר התובע הכללי של ארצות הברית. המצב הזה יוצר סכסוכים ואינטריגות מעניינות.


המדריכים של עורכי הדין הצעירים הם ג'יל קרלן (הופ דיוויס) ורוג'ר גן (בן שנקמן). הם התחלקו בצורה הזאת: סנדרה בל, אליסון אדמס וג'יי סימונס (ווסמן קיס) - התמנו לעבוד עם ג'יל קרלן, הסנגורית הציבורית הפדרלית. שלושת האחרים: סת' אוליבר (בן רפפורט), לאונרד נוקס (רגה ג'יין פייג') ו-קייט ליטלג'ון (סוזנה פלוד) יעבדו עם רוג'ר גן - התובע הכללי של ארצות הבית.


דמות נוספת היא השופט ניקולס ביירן (וונדי קרטיס הול) שמלווה את עורכי הדין והמזכירה הדומיננטית טינה קריסמן (אנה דיבר סמית) שדואגת שיישארו בתלם ולא יסטו ממנו.


חייהם הפרטיים והעבודה לפעמים מתערבבים. כאשר לאונרד לקח בעורמה מסת' את התיק שקיבל על מקרה של טרוריסט בו היה אמור להתעמת מול סנדרה, נותר לו מקרה שבו הוא אמור להתעמת מול חברתו אליסון. היא השתמשה במידע שסת' שיתף אותה בפרטיותם במשפט וזוכה בעורמה. לאחר המקרה הזה הם נפרדים. אליסון מבקשת מסנדרה לעבור לגור איתה והיא מסכימה.


בסדרה, כמו בחיים משתמשים בקשרים אישיים. לדוגמה, לאונרד נוקס מתפאר אצל המאמן שלו רוג'ר על היותו בנה של סנטור נוקס. אבל, הוא גם צריך להוכיח את עצמו לבד...


קצת רומנטיקה - כאשר ג'יל ורוג'ר מפתחים מערכת יחסים, בתחילה מאוד חמה ואוהבת, אך לבסוף מתגלים כמה קרעים ביניהם. גם קייט הקשוחה והחרוצה מתאהבת בחורה בשם אנייה איתה עבדה וגם הן מפתחות קשר רומנטי.


עוד סיפורים נשאיר ללא ספוילרים. סדרה נחמדה ומעניינת, שבוטלה לאחר שתי עונות.



bottom of page