ביקורת סדרה: המפרץ, 2019 - 2021
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: המפרץ, 2019 - 2021

הסדרה "המפרץ" היא סדרת פשע משטרתית שמתרחשת באנגליה במפרץ מורקמבי, שנמצא בחוף המערבי של אנגליה, באזור של לנקסטר.


הסדרה כוללת 2 עונות, כול אחת בת 6 פרקים, אך חודשה לעונה שלישית שתצולם בקרוב. יש שחקנים שמשתתפים בשתי העונות והם השוטרים הבלשים והחוקרים. אך, כול עונה עוסקת בפשע שונה ובשחקנים אחרים וכול ששת הפרקים בעונה עוסקים בהתרת התעלומה.


כוכבת הסדרה היא השחקנית מורבן כריסטי, שמגלמת את ליסה ארמסטרונג, בלשית במשטרה ואם חד הורית ל-2 ילדים, בן ובת בגיל ההתבגרות. אמה פני (לינדסי קולסון) עוזרת לה איתם, אך ליסה, מרוב עיסוקיה כאחראית על מקרי הרצח באזורה, לא נותנת לילדיה מספיק תשומת לב וגם הם מסתבכים.


העונה הראשונה


החקירה בעונה הראשונה מתמקדת בזוג תאומים - בן ובת, דילן (נוח ולנטיין) והולי (דרסי שואו) מרדית, שנעלמו מביתם. כאשר ליסה מגיעה לבית המשפחה, היא פוגשת, בנוסף למשפחה, גם את אביהם החורג - שון מרדית (ג'ונאס ארמסטרונג), אותו הכירה יום קודם בפאב, כאשר יצאו לסמטה וקיימו יחסים. היא מחליטה לא לספר וגם שון שומר זאת בסוד.


ליסה מקבלת משימה להדריך את מד (טאהין מודאק), שוטר צעיר כדי שיכנס לתפקיד. היא נותנת לו משימות משניות, כמו: הכנת תה, שמירה על החשודים, בעוד היא מבצעת את רוב העבודה.


את דילן מצאו מת כאשר נשטף מהים ועליו סימני חבלות. החיפושים הקדחתניים אחרי הולי מסתיימים לאחר שהיא מתגלה באתר נטוש שהיה פעם קייטנה, והיא מתוודה על הריונה.


בעלילת המשנה - בנה של ליסה רוב (ארט פרקינסון) מסתבך עם קבוצה באינטרנט שנותנת לו למלא משימות מסוכנות, ובתה אבי (אימוג'ן קינג) מסתבכת עם אדם בשם וינסנט צ'פמן, שנראה בהתחלה נחמד, אך מתחיל להעסיק אותה בשליחויות עבורו להעברת סמים. היא לא מספרת לאף אחד, אך כאשר זקוקה לעזרה, פונה לידידה סאם (לואיס גריטורקס) כדי שיעזור לה והוא עושה זאת.


כאשר מד מגלה על ליסה ושון לאחר שגילה שהחומר נמחק והוא יוצא לפאב וצופה בסרט המקורי, ליסה מגלה למפקד שלה מנינג (דניאל ריאן) על ההסתרה שלה והפגיעה בחקירה. היא מושעית מיד ונאלצת לחזור הביתה. שם היא מגלה על ההסתבכות של ילדיה ועוזרת להם. היא מגלה בעזרת מד, שוינסנט צ'פמן הוא פושע מוכר בשם ויקטור קוק, עוקבת אחריו ואף עוצרת אותו. הקשר שלו לשון ולראיין, שגם עזרו לו להפיץ את הסמים מתגלה. שון משתף פעולה ומספר לליסה על הקשר שלו לסמים, לויקטור קוק ולמפעיליו.


כאשר ליסה מגיעה לביתו של סאם כדי להחזיר את הכסף שנתן לאבי כשהייתה במצוקה, היא רואה שיש שם נעליים כמו בתמונה שראו במצלמה כאשר הולי קנתה כרטיסים לאוטובוס. כאשר היא משוחחת אתו, היא רואה שידיו רועדות, ואז הוא מתוודה שהוא החבר של הולי ואבי העובר שבבטנה. הוא בטעות הרג את דילן, כאשר התווכח אתו כשניסה למנוע ממנו ומהולי לברוח ודחף אותו ואז דילן קיבל מכה חזקה בראשו. הולי ברחה והשאירה את תיקה, והוא מרוב בהלה זרק אותו לים וגם את גופתו של דילן.


העונה השנייה


העונה השנייה מתחילה כשליסה חזרה להיות שוטרת זוטרה תחת מד, שהועלה בתפקיד והפך להיות בכיר. היא עמדה בפני וועדת משמעת, קבלה נזיפה, הורדה בדרגה ושלמה קנס, שבגללו מכרה את דירתה וכעת גרה בשכירות עם ילדיה בדירה קטנה. אבי עוזרת לה ומוצאת עבודה כמלצרית. בנוסף, בעלה לשעבר ואבי ילדיה, אנדי (ג'ו אבסולום) חוזר לחייהם.


ליסה נקראת עם מד והצוות לטפל במקרה רצח של סטפן מרשברוק (סטפן טומפקינסון). הרצח ארע בעת מסיבת גן, כאשר עמד ליד המנגל והגיע שליח. בנו, אוליבר, בן ה-10, הולך לקרוא לו וכשמגיע לפתח הבית, הרוצח שולף אקדח, יורה בו לעיני אוליבר, שהוא העד היחיד, ובורח.


אוליבר נכנס להלם ולא מדבר, אך ליסה העלתה רעיון - להביא לו צעצועים מהבית ולשוחח איתו כשהאם לידו, והדבר גורם לו להיפתח. הוא אף מצייר עיט בעל 2 ראשים, ואומר שזה קעקוע שהיה לרוצח על ידו. הוא גם שאל לגבי נער שהיה בסביבה. לאחר מחקר וחיפוש הנער מתגלה כנערה שהביאה עמה את האקדח וגם אספה אותו אחרי הרצח, אך מסרבת לומר ממי קבלה אותו וטוענת שהכול נעשה טלפונית.


בינתיים אנדי נכנס בחזרה לחיי המשפחה. בהתחלה הם נרתעים ממנו, חוץ מרוב, שמחפש את נוכחותו. אבל, הוא מבשל להם ארוחת ערב, נפגש במסעדה ואפילו עוזר לליסה באוזן קשבת ובתמיכה כאשר אוספת את הבוס שלה שהשתכר כדי שישן אצלה בלילה. היחידה שמכירה אותו היטב היא פני, אמה של ליסה והסבתא של הנכדים והיא טוענת שהוא לא השתנה. פני חושפת את שקריו, החל מזה שטען שאימו נפטרה והוא הגיע ללויה. האמת הייתה, שאימו נפטרה לפני 3 שנים. פני אף מגלה שהוא בעל משפחה חדשה ויש לו עוד ילדים. אך, כאשר ליסה מבקשת שיספר לרוב ולאבי את האמת על עצמו, הוא מתחמק מכך ואף בורח.


מד חוקר בתים שהושכרו על ידי המשפחה תחת השם ברייקווטר ואשר המחיר שקיבלו היה גבוה בהרבה משויים האמיתי. הוא מגיע אליהם ושם לב שכולם סגורים ונראים נטושים. כאשר הגיע לבית השלישי, מישהו דורס אותו בכוונה ואף עושה ווידוא הריגה כשנוסע שוב ברוורס. הוא נהרג וליסה חוזרת לתפקידה הקודם כבלשית בכירה.


בדיקה יסודית יותר מגלה שהיו בבתים מעבדות סמים. הם שכרו אותם, אך כביכול מבחוץ הם נראים נטושים ובפנים פעילות פשע עניפה.


ביל ברדוול (ג'יימס קוסמו), סב המשפחה שהיה האחראי הקודם לעסקי המשפחה נקרא לתחקיר, והוא מודה שאכן הבתים הושכרו למעלה משווים האמיתי, אך הוא לא בירר מה עושים בהם.


בינתיים גם מנינג, מפקד המשטרה מסתבך כאשר אשתו מבקשת להתגרש. הוא מסרב עד שהיא החליפה את מנעול הדלת כדי שלא יוכל להיכנס. הוא הולך לפאב ומשתכר ונקלע לקטטה. בעל הפאב קורא לליסה שתיקח אותו והיא הגיעה לשם עם אנדי ושניהם לוקחים אותו אליה ומשכיבים אותו לישון בספה בסלון. הכול נפתר כאשר הוא נכנע לאשתו וחותם על מסמכי הגירושין.


גם במשפחת מרשברוק, שבהתחלה נראתה מלוכדת ומאוחדת, מתגלים סדקים קשים. ראשית - מתגלה שאוליבר היה בנו הביולוגי של סטפן, אך לא בנה של רוז (שרון סמול). אימו מגיעה ומבקשת משמורת עליו, אך הוא נשאר אצל רוז. בנוסף, לרוז היה רומן עם פרנק מרסר (אוון מקדונל), בעל מגרש הגרוטאות. היא בקשה ממנו שיעסיק את בתה גרייס (אמי ג'יימס קלי). הוא סבר שאם רוז תעזוב את סטפן, שניהם עם אוליבר יוכלו להתחיל חיים חדשים ולכן שכר את הרוצח השכיר - ויקטור זימה, שאכן רצח את סטפן. רוז מבחינתה לא רצתה לעזוב את בעלה, שכן עדיין אהבה אותו.


סדרה אנגלית מעולה. המון מתח, פעולה ועניין. יש הפתעות והתפתחויות דרמטיות בעלילה. שווה מאוד לראות.








bottom of page