ביקורת סדרה: היט מאנקי, במאי: ג'וש גורדון, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: היט מאנקי, במאי: ג'וש גורדון, 2021

הולו הוא שירות הסטרימינג, אולי הגדול ביותר, שלא הגיע לישראל מלבד דיסני פלוס. מדי פעם הם מוציאים סדרות מקוריות, שפשוט חובה להביא אותן לישראל.

הסדרה "היט מאנקי" מבוססת על קומיקס של מארוול. היט מאנקי הוא קוף שלג שחובר למתנקש יהיר וחסר מעצורים. היאקוזה שוכרת את שירותיו של המתנקש ובוגדת בו בצורה אכזרית וחסרת מעצורים. על הדרך הם גם טובחים בקופי שלג, שנותנים לו מחסה זמני. רוחו של המתנקש וקוף השלג היחיד שניצל, חוברים יחד כדי לנקום במאפיה היפנית.

נכון שהעלילה נשמעת מופרכת לחלוטין, אבל התוצאה לא פחות ממענגת. מדובר על תהליך ההתבגרות של מארוול. מדובר על אנימציה מדממת ומטורללת לחלוטין. איברים קטועים, אנשים משופדים על יתדות הם חלק מהמופע. ברייס המתנקש, הוא גרסה מצויירת של דדפול, מעין מכונה של בדיחות פופ בלתי פוסקות.

הטון של הסדרה לא ממש רציני. יש הרבה מאוד ציניות ואירוניה, לצד פעולה בלתי פוסקת. ההתחלה היא מעט מעומעמת ולא ברורה. היא שמה דגש על הומור ובניית אווירה. אולם בהמשך, הטון האפל והאלים יותר משתלט, ויש סצנות פעולה פשוט מרהיבות, שלא רואים בהרבה סדרות אנימציה.

לוקח זמן להתחבר לדמויות ולעלילה, אבל ברגע שמפזרים את הערפל, מגלים שיש כתיבה איכותית והרבה מאוד בשר. הושקעו הרבה מאוד רגש ומחשבה, שמוחבאים לעיתים על ידי אווירה קומית ובדיחות קלילות. אבל, התוצאה הסופית, למרות שמעט מבולגנת, עדיין טובה בהרבה ממוצרים אחרים שיצאו בזמן האחרון.



bottom of page