ביקורת סדרה: דוגי קמאלוהה, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: דוגי קמאלוהה, 2021

דיסני פלוס מגיע אלינו סוף סוף ואיתו כל הסדרות שלא ראינו בארץ. דיסני אוהבים להשתמש בסדרות שלהם על מנת להעביר מסרים חברתיים ולצייר עולם טוב יותר גם מבחינה מוסרית.

"דוגי קמלוהה" היא רימייק ל-"דוגי האוזר" משנות השמונים, על נערה מחוננת (דייטון אליזבת לי), שהפכה לרופאה כי היא נורא גאונה ומגניבה.

אז הנה גם אנחנו נזכה לראות את העילוי מציל חיים. בניגוד לסדרות על רופאים, המיועדות בעיקר למבוגרים, כאן הדגש הוא מעט שונה בגלל שהיא נערה מהוואי, שאביה שואף שהיא תגיע רחוק ומופעל עליה לחץ עצום. הדגש הוא על הילדה, שהחיים שלה הולכים לאיבוד והיא רוצה לעשות כיף עם החברים שלה, אבל נורא כיף לה שיש לה כוחות על והיא יכולה לטפל ולהציל אנשים מבוגרים.

למרות שהיא מאוד חכמה, היא בעיקר רוצה ללכת לים ולרקוד עם שרשראות פרחוניות, כי זה מה שנערות מגניבות בדיסני עושות. אין ספק ש"דוגי קמאלוהה" היא מוצר תעשייתי וסוכרתי של דיסני, עם כל המרכיבים שהופכים אותם לתאגיד המדיה מספר אחד בעולם. כולם מוסריים, ישנם קונפליקטים נורא חמודים, בין דוריים ובין מחויבות ורצון לחופש. הכל כל כך נכון ומתוזמן, שהנרטיב נראה כאילו הוזמן במשלוח באמזון ובוצע ביעילות מרבית.

זה לא אומר שזאת לא סדרה טובה, המשחק בסדר ויש עלילות מותחות ואפילו מרגשות עבור בני נוער שחולמים לנתח איברים פנימיים. אבל הייתי רוצה שדיסני קצת יתלכלכו, הדמויות שלהם תמיד עובדות לפי נוסחה מוכנה מראש, שהיא כל כך אמריקאית, דמוקרטית ומוסרית.

עד שנזכה לגיבורה אנושית יותר בעיני, אפשר להנות מדרמת בתי חולים, עם גיבורה צעירה, שיש לה את כל הקשיים וההתלבטויות ואפילו הפתרונות שכולנו מכירים.



bottom of page